Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Histoires de grands-mères : pédagogie d'un atelier d'écriture de plateau à l'université comme lieu d'exploration pratique du théâtre documentaire

Abstract : This article presents the experience of a workshop of writing with stage composition dedicated to undergraduate students in drama. This workshop aims at better understanding the undergoing creation process, mobilising a documentary theatre mode. The tudents have to write a monologue and to explore a diversity of stage forms, based on the recordings of a grandmother. These creations are in search for a place where poetry is living, to narrate reality, starting from the testimony of women who define themselves as grandmothers and who unveil a part of their life.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-univ-artois.archives-ouvertes.fr/hal-03183600
Contributor : Françoise Heulot-Petit <>
Submitted on : Sunday, March 28, 2021 - 10:16:50 AM
Last modification on : Thursday, April 1, 2021 - 3:34:00 AM
Long-term archiving on: : Tuesday, June 29, 2021 - 6:04:49 PM

File

heulot_petit.pdf
Publisher files allowed on an open archive

Identifiers

  • HAL Id : hal-03183600, version 1

Citation

Françoise Heulot-Petit. Histoires de grands-mères : pédagogie d'un atelier d'écriture de plateau à l'université comme lieu d'exploration pratique du théâtre documentaire. Synergies Italie, Gerflint, 2020, Les ateliers d’écriture à l’Université : une pratique pédagogique entre contrainte et expérience - coordonné par Benoît Monginot et Sibylle Orlandi, pp.87-110. ⟨hal-03183600⟩

Share

Metrics

Record views

11

Files downloads

15